Eerste dagen Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van MichielMarion - WaarBenJij.nu Eerste dagen Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van MichielMarion - WaarBenJij.nu

Eerste dagen Bangkok

Blijf op de hoogte en volg MichielMarion

03 September 2014 | Thailand, Bangkok

Hallo mensen die dit leuk vinden om te volgen. Gisteren na een lange reis om 13.00 uur plaatselijke tijd aangekomen in ons hotel. De taxi leek ons wat duur, met bepaalde toeslagen die we niet helemaal snapte? Maar goed we zijn er!!!

Het hotel ligt mooi verscholen net ver genoeg van de grote weg. We zijn gelijk maar even gaan bijslapen om daarna Koh San Road op te zoeken. Tussendoor heerlijke Thaise soep op voor 1,68 euro per twee maaltijden. Dan weer verder. Je wordt hier nogal vaak aangesproken, terwijl je toch zou denken dat twee blonde koppen en parelwitte huiden niet op zouden vallen. Na een paar keer hadden we wel ons afwimpel maniertje gevonden. Nee schudden met zowel hoofd als vinger blijkt te werken. Na een paar biertjes en vele indrukken kunnen we niet ontkennen dat de reis ons toch wel had opgebroken en zijn we naar het hotel gegaan om te slapen.

9 uur weer opgestaan om te ontbijten. (4uur nl tijd) ontbijt was niet veel maar wel lekker om zo te beginnen. Daarna een snelle duik in het zwembad voor Michiel terwijl Marion alvast Co van Kessel boekte, een fietstocht langs het echte Bangkok!! Daar moesten we heen in een tuktuk. Marion mocht afdingen, dat ging van 300 baht naar 180 baht. Dat is ongeveer 4 euro en dat is hier nog duur.

De fietstocht was heel gaaf, tussen smalle steegjes door langs verschillende tempels, markten en zelfs een moskee. Volgens de gids de enige moskee ter wereld die een dak had of zo. Tussendoor wat stops, waaronder 1 waar je vissen terug kon gooien voor een goede karma. Een prachtige ervaring die iedereen is aan te raden!

Dan op naar de skybar. Dit werd aangeraden door een high maintenance stewardess, en dat bleek, want als hè er uit ziet als een backpakker mag je er niet in. Dan maar weer terug Nasr het hotel.

De bus snappen we hier nog niet erg waardoor we weer kozen voor een tuktuk. Deze wilde graag 500! Baht, dus gingen we voor een taxi mrt airco, minder geluid en minder stank. Deze was maar 65 baht!

Omdat we vaststonden zijn we iets eerder uitgestapt. Daardoor vonden we een restaurant van een lief klein Thais stel. De man had moedervlekken met haren van 10 cm, maar dat mocht de pret niet drukken, heerlijk eten en een paar biertjes later weer naar het hotel.

Na de rest gelopen te hebben door de regen en net gedoucht te hebben zijn we nu weer klaar voor Koh SAn Road.

Wordt vervolgd...

• 03 September 2014 - 18:13

Vanessa:

Hahaha! Klinkt als een goed begin jongens! Heerlijk. Op de foto's zie ik idd dat jullie blond en bleek zijn :D haha, grappig, dat zal we snel weg zijn als jullie zo lekker door de zon blijven fietsen en wandelen.
    Tot snel, xvent

• 03 September 2014 - 19:06

Georgette:

Geweldig om te horen, wat een cultuurshock, he?! Zijn jullie met de fiets in een bootje ook nog de rivier overgestoken? dan hebben we dezelfde tocht gefietst!!! Super leuk he?!
    ben benieuwd naar het vervolg!
    fijne reis, enne afdingen hoor!!!!!vond het eerst ook wel gênant, maar zij hebben het uitgevonden, hoor, niet wij!!!!
    XXXGeorgette

• 03 September 2014 - 21:09

Evelien:

Leuk om te lezen, veel plezier!

• 05 September 2014 - 10:03

Richard:

hartstikke leuk om te lezen, ik wil meer verslagen. geniet er maar van. we hebben gisteren de foto's opgehaald bij isabelle dus Ingrid kan aan de slag met het boek. Martijn had het ook naar zijn zin, Wouter zou een biertje komen doen bij hem.verder veel plezier. XXXXXXXXXXXX wij

• 06 September 2014 - 14:18

Jeanine:

Wat gaaf om te lezen en die foto's zijn ook erg leuk!! Ben erg benieuwd naar volgende reisverslagen en waar jullie allemaal langsgaan :)
    Dikke kus en knuffel!!