Koh Chang en het vervolg Bangkok - Reisverslag uit Laem Ngop, Thailand van MichielMarion - WaarBenJij.nu Koh Chang en het vervolg Bangkok - Reisverslag uit Laem Ngop, Thailand van MichielMarion - WaarBenJij.nu

Koh Chang en het vervolg Bangkok

Blijf op de hoogte en volg MichielMarion

08 September 2014 | Thailand, Laem Ngop

De laatste avond in Bangkok zijn we nogmaals naar Koh san Road gegaan. Dit beviel ons nu minder, veel te druk en ze bleven maar lachgas aanbieden. Menig callcenter in Nederland zou een moord doen om zulke verkopers in dienst te hebben. Toch heeft Bangkok ons een goede eerste indruk gegeven.

We zouden de reis vervolgen naar Hua Hin, maar hier hadden we toch niet zo veel zin. Weer een toeristische stad zagen we niet zitten. We besloten na overleg ook niet gelijk naar Koh Tao te gaan, want weer een vluchtdag wilden we niet. Het werd Koh Chang. De volgende ochtend moesten we al vroeg de bus pakken in het centrum van Bangkok. Daar aangekomen besloten we mensen die ons aanboden te helpen naar Koh Chang te gaan te negeren. Dat hadden we overal gelezen. Later bleek dat we juist deze mensen nodig hadden, haha.

De reis verliep verder voorspoedig, een paar flauwe Thaise comediefilms later mochten we op de boot. Half uurtje varen, heerlijk in de zon.

Eenmaal daar besloten we mee te gaan met een Belgisch meisje die al ergens geboekt had. Dan wij ook daarheen, het was al wat laat. Mooie bungalow gekregen, wel wat afgelegen. In de avond met Karen (de Belg) wat gaan eten en gaan drinken. Bij het drinken belanden we op een sprookjesachtig strand. Een schommel tussen twee palmbomen terwijl de maan glinsterde in het water. Daar ontmoeten wij Peng. Een kleine Thaise hippie en tattooartiest. We raakte aan de praat en Michiel vroeg hem naar zijn tattoos, van het 1 kwam het ander en de volgende dag zouden ze afspreken om een tattoo te zetten.

De volgende ochtend werd er eerst een scooter gehuurd en werd het eiland verkend. Al snel een paar apen op de weg. Wat leuk om dit zo snel tegen te komen. Marion maakte wat coole foto's en we gingen weer op weg, later zagen we wat olifanten staan die bij een trekking hoorde, dit vonden wij niets aangezien we hadden gehoord dat ze niet goed met die beesten omgingen.

In de middag moesten we natuurlijk naar Peng voor de tattoo. De buitenlijnen werden alvast gezet. Daarna nog wat drinken met een Australisch stel die mooie verhalen hadden over India. Hier willen we toch ook wel heen...

In de ochtend weer naar Peng. 9 uur lang aan de bamboeprikken, Marion ging tussendoor wat voor zichzelf doen en heeft gelukkig nog wat mooie dingen gespot. 'S avonds begon het hard te regenen dus besloten we vroeg naar bed te gaan.

De regen stopte niet meer. Een 24 uurs regenbui die we in Nederland zelfs nooit zien, het water stroomde werkelijk overal. Twee poncho's gekocht en toch het eiland verder verkend met tussenstops voor heerlijk Thais eten.

Aangezien we in de buurt zijn van Cambodja besloten we dat we naar Ankor Wath gaan. 1 van de 7 wereldwonderen. Om 7 uur worden we opgehaald. Netjes stonden we klaar en was het eindelijk weer droog. De taxi kwam alleen niet opdagen?! Bleek dat de brug was weggeslagen door de regen die was gevallen. Heel cool om te zien dat alle Thai hielpen. Ook Michiel stond mee te trekken aan het touw om een boom over het gat te leggen. De toeristen mochten er als eerst overheen.

Dit resulteerde wel in vertraging, we gaan nu dus een dag later naar Cambodja.

Hier later natuurlijk meer over....

• 08 September 2014 - 21:03

Georgette:

Mooie verhalen! Koh Chang vonden we geweldig, vooral aan het eind van het strand waar al die hippieonderkomens staan! En idd. Schommels en hangmatten aan en tussen de bomen, gaaf! Ben benieuwd naar Ankor Wath, zijn wij niet geweest.
    Reis voorzichtig en have fun!! Groetjes vanuit een zonnig Dronten!

• 10 September 2014 - 07:48

Martijn:

Ondanks dat er geen pasta op zit, vind ik het eten er lekker uit zien.
    Veel plezier nog op jullie avontuur!